Bramy rolowane (roletowe) garażowe nie wymagają wolnej przestrzeni przed garażem do otwierania i zamykania. Nie zajmują również miejsca pod stropem, dzięki czemu nie trzeba brać pod uwagę bramy przy projektowaniu oświetlenia lub konstrukcji dachu.
Ponadto bramy rolowane mogą być montowane przed otworem wjazdowym, brama jest zwijana do trwałej aluminiowej skrzynki umieszczonej nad otworem wjazdowym.
Dla wygody użytkowania zalecane jest otwieranie automatyczne.
Pancerze bram garażowych rolowanych wykonane są z profili aluminiowych o wysokości 77 mm w dostępnych m. in. w kolorach białym, brązowym, ciemny brązowym, szarym, srebrnym. Klient ceniący naturalną kolorystykę może zdecydować się na bramę wyglądem przypominającą drewno – w dekorze złoty dąb, orzech i mahoń. Prowadnice i (w przypadku bramy zewnętrznej) obudowa dostępne są w dowolnym kolorze palety RAL. Takie rozwiązanie pozwala na idealne dopasowanie kolorystyki całej bramy do elewacji budynku, a tym samym wpływa bezpośrednio na estetykę całego budynku.
Bramy rolowane garażowe standardowo wyposażone są w silnik rurowy z awaryjnym otwieraniem korbowym. W zależności od przeznaczenia bramy (miejsca, w którym ma być zamontowana) Klient ma do wybory różne sterowniki: pilot, łącznik klawiszowy oraz przełącznik kluczykowy. Dużą popularnością wśród bram cieszą się nadajniki dwu-, lub czterokanałowe umożliwiające jednocześnie sterowanie wieloma elementami wyposażenia obiektu.
Bramy rolowane garażowe zbudowane są z trwałych profili aluminiowych wypełnionych pianką poliuretanową, co zapewnia ochronę przed utratą ciepła. W przypadku garaży podziemnych doskonałym rozwiązaniem są bramy z profilami wentylacyjnymi, również w ofercie profile z okienkami, które umożliwiają doświetlenie garażu.